Mobiltelefont mikor? Hát fekete pénteken!
nov24

Mobiltelefont mikor? Hát fekete pénteken!

Fekete péntek – Egyre több üzlet csatlakozik az akcióhoz Magyarországon is! A november 27-i “fekete péntek” nálunk nem annyira elterjedt még, de ez a vásárlási akció kezd itthon is teret hódítani, bár nincsenek olyan mértékű leárazások, mint külföldön. A “Black Friday” csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők. Vámos György elmondta: a résztvevő hazai üzletekről nincs országos összesítés, a nagy láncok mellett közepes és kis üzletek is csatlakoznak az akcióhoz. A kereskedelmi szövetség főtitkára elmondta, hogy viszonylag kevés üzletben ugyan, de már 5-6 éve megjelentek a “fekete péntekhez” kapcsolódó akciók Magyarországon is. A gazdasági válság éveiben azonban a karácsony előtti hetekben sok helyen próbálták leárazásokkal becsábítani a vevőket a kereskedők, ezért akkor kevésbé tűnt fel a “fekete péntek”. Hozzátette: a tavalyi után az idei is jó év a kiskereskedelemnek, ezért az üzletek valószínűleg szívesebben hívják fel magukra a figyelmet a karácsonyi vásárlási szezon elején ezzel a reklámfogással. Először kapcsolódik be az akcióba a biatorbágyi Premier Outlet az idén. Imre Csaba, a bevásárlóközpont igazgatója az MTI megkeresésére elmondta: azért döntöttek így, mert azt tapasztalták, hogy a Black Friday Magyarországon is egyre népszerűbb a vevők körében, illetve egyre több üzlet csatlakozik. A létesítmény vezetője szerint az akcióból nálunk is hagyomány lesz, átmegy a hazai kiskereskedelmi gyakorlatba. A bevásárlóközpontban több mint 80 üzlet található, ezek mintegy 80 százaléka részt vesz az akcióban. Az igazgató közölte: az outlet üzletek az állandó kedvezményeken túl adnak további engedményeket, így az eredeti árnál akár 70-80 százalékkal olcsóbban is lehet vásárolni. Imre Csaba elmondta: várakozásaik szerint kiemelt, karácsonyi szintű forgalmat tudnak majd elérni. Az eMAG a tavalyinál is jóval erősebb forgalmat vár az idén novemberi “Black Friday”-től – közölte az online kereskedelmi vállalat az MTI-vel. A tavalyi akció során 95 ezer termék kelt el, egy nap alatt 1,2 millióan látogattak el az eMAG.hu oldalára, a vásárlók 550 millió forintot spóroltak, miközben 1,7 milliárd forint értékben vásároltak elsősorban játékokat, mobiltelefonokat és tableteket. Az eMAG az idén több mint 170 ezer termékkel készül az eseményre, esetenként 70 százalékos árengedménnyel. A Praktiker szintén csatlakozik az akcióhoz, a barkácslánc áruházaiban és webshopjában november 27-én 20-50 százalék közötti kedvezményeket lehet elérni – közölte a társaság, hozzátéve, hogy ezen a napon ingyenes házhozszállítás is segíti a vásárlókat. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a “fekete péntekkel” kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy az internetes kereskedelem népszerűvé válásával az elmúlt években a kezdeményezés fogyasztói panaszokat is generált. Tapasztalataik szerint sok kereskedő nem méri fel reálisan az ilyen kedvezményes napokon jelentkező érdeklődést, és a tényleges árukészletét meghaladó rendelést rögzít, amelyet a későbbiekben nem,...

Tovább
Roamingdíj eltörlése?
nov02

Roamingdíj eltörlése?

Ráütötte a végső pecsétet az EP a roamingdíjak eltörlésére és az uniós netsemlegességi szabályokra – Elfogadta az Európai Parlament azt a jogszabálycsomagot, amelynek értelmében kevesebb mint két év múlva megszűnnek a roamingdíjak az Európai Unióban, és amelyben meghatározták a netsemlegesség szabályait. A roamingdíjak két fázisban tűnnek el. 2016. április 30-tól egy perc beszélgetés és egy megabyte adatforgalom után legfeljebb öt centet számolhatnak majd fel a szolgáltatók, SMS-enként pedig legfeljebb két cent lehet a roamingdíj. Ezek a díjak pedig 2017. június 15-én végleg eltűnnek. Az új szabályok annyi kibúvót adnak a szolgáltatóknak, hogy ha bizonyítani tudják, hogy a roamingdíjak megszűnésével kapcsolatos költségeket nem tudják fedezni, és emiatt kénytelenek lennének a belföldi tarifákat emelni, akkor a hírközlési hatóság a kivételes körülményekre tekintettel engedélyezhet minimális felárat a költségek fedezésére, de a hatóság ezt akár el is utasíthatja. A jogszabály a visszaélések kiküszöbölésére is ad némi lehetőséget a szolgáltatóknak. Bizonyos esetekben, ha ilyet észlelnek, felszámíthatnak egy alacsony összegű barangolási díjat, de ez sem lehet magasabb a jelenlegi roamingdíjak maximumánál. A pontos részleteket a későbbiekben dolgozza majd ki az Európai Bizottság és a távközlési hatóságok. Az elfogadott csomagban lefektetett netsemlegességi szabályok célja, hogy az internetszolgáltatók ne tehessenek különbséget a különféle szolgáltatások között, ne blokkolhassanak vagy lassíthassanak bizonyos tartalmakat, appokat, szolgáltatásokat attól függően, hogy ki a feladó és a fogadó fél. Egy mobiltársaság, amely internet-hozzáférést is biztosít, például elvben nem blokkolhatja majd az olyan internetes telefonálást lehetővé tévő appokat, mint a Skype vagy a Viber, illetve azt sem szabhatja meg, melyik internetes zeneszolgáltatás használatát támogatja. A netsemlegesség előírásaitól csak bírósági határozat, törvényi felhatalmazás, illetve a hálózat túlterhelése vagy hackertámadás esetén lehet majd eltérni. “Ha mégis be kell avatkozni az adatforgalomba, akkor a lépéseknek átláthatónak, megkülönböztetés-mentesnek és arányosnak kell lenniük, és nem tarthatnak a szükségesnél tovább” – tudatta az EP. A szolgáltatóknak arra továbbra is lesz lehetőségük arra, hogy különszolgáltatásokat, például egyes szolgáltatások igénybevételéhez gyorsabb internetkapcsolatot kínáljanak, de mindez nem mehet az internetszolgáltatás általános minőségének rovására. Az új szabályok emellett azt is kimondják, hogy az internetszolgáltatóknak tájékoztatniuk kell az ügyfeleiket a hirdetésben szereplővel szembeni tényleges le- és feltöltési sávszélességről, és ha a későbbiekben ahhoz képest jelentős eltérés tapasztalható, akkor a felhasználó kompenzációra, kárpótlásra jogosult, de akár a szerződést is felmondhatja. MTI hír Cikk: Roamingdíj...

Tovább
Minden ötödik kismama mobilalkalmazással készül gyermeke születésére
aug26

Minden ötödik kismama mobilalkalmazással készül gyermeke születésére

A várandósságot manapság egészen másképp éli meg egy nő, mint akár 10-20 évvel ezelőtt. Ma már sok kismamának van okostelefonja, amely az adatok és információk végtelenségét képes tárolni. Régen egymást segítve, egymás példájából tanulva készültek a kismamák gyermekük érkezésére, ma már inkább az a jellemző, hogy a bennük felmerülő kérdésekkel az internet felé fordulnak, amely meghozza számukra a gyors megkönnyebbülést. A legújabb trend pedig kétségtelenül a bárhová magunkkal vihető mobilalkalmazások használata. Amikor egy nő megtudja, hogy gyermeket hord a szíve alatt, a meghatottság és az izgalom után ösztönösen elkezd aggódni. Ilyenkor természetes, hogy megpróbálja a lehető legtöbb tudnivalót és praktikus tanácsot felkutatni a terhességről. „Vajon hogyan fejlődik a pocaklakó? Mikor és milyen vizsgálatok várnak rám? Mi mindenről kell gondoskodnom a kicsi érkezéséig?” – Sok más mellett ezekre a kérdésekre is könnyen választ kaphatnak a várandós kismamák az egyik legnépszerűbb terhességi mobilapplikáció, az „Anya leszek!” segítségével. Elsöprően népszerű a babaváró alkalmazás Magyarországon évente 90 ezer gyermek jön világra, akiknek az érkezését minden család örömmel, ám kérdésekkel övezve várja, amelyekre mindannyian szeretnének megnyugtató, alapos választ kapni. Az „Anya leszek!” mobilalkalmazást 2014. januári megjelenése óta, vagyis másfél év leforgása alatt több mint huszonötezer alkalommal töltötték le. A felhasználók száma rávilágít arra, hogy a polcokon sorakozó szakirodalom és az internet végtelen információhalmaza mellett a mai világban új igény formálódott: szükség van egy interaktív, minden kérdésre választ adó, mobil segítőtársra, amely végigkíséri a szülőket a 9 hónap csodáin és kételyein. Mennyi minden férhet el egy aggódó kismama zsebében? A várandós nők figyelmének középpontjában természetesen hétről-hétre látványosan fejlődő kisbabájuk áll, ám az alkalmazás sokoldalúságának köszönhetően a leendő édesanya amellett, hogy minden információt megkaphat a gyermeke állapotáról, arra is állandó figyelmet fordíthat, hogy a várandóssággal együtt hogyan változik a saját teste. A legfontosabb értékek naplózásával jól nyomon követhető a baba egészsége mellett a mamáé is, mindemellett a kismama emlékeztetőket is kap a soron következő orvosi vizsgálatokhoz. Természetesen az alkalmazás használata nem helyettesíti a szakszerű orvosi ellátást és tanácsadást, azonban hatékony segítség a mindennapokban. Az „Anya leszek!” mobilalkalmazás statisztikáiból kiderül, hogy az anyukák egyik legnagyobb igénye a babavárás időszakában, hogy folyamatosan felmerülő kérdéseikre ne csak általánosságban, hanem személyre szabottan is választ kaphassanak. Rendkívül megnyugtató a szülők számára, amikor az egyébként elfoglalt szakemberek egy alkalmazás által karnyújtásnyira kerülnek tőlük és gyakorlatilag folyamatosan rendelkezésre állnak. Az applikáció indulása óta több mint ezer kérdés érkezett a Richter Gedeon dedikált szülész-nőgyógyász szakorvosának, illetve védőnőjének, akik 72 órán belül minden – természetesen anonim módon érkező – egészségügyi jellegű kérdésre válaszolnak. A mobilalkalmazás a kismamák számára természetesen ingyenes, sőt, a 9 hónap során szorgalmasan rögzített terhesnaplót – valamennyi rögzített adattal, fotóval – akár ki is nyomtathatják, amely beköttetve évek múltán is szép emlék...

Tovább
Egyre több színházjegyet adnak el okostelefonon
máj21

Egyre több színházjegyet adnak el okostelefonon

Egyre több színházjegyet adnak el okostelefonon, és a készüléktulajdonosok jelentős része mobilon keres programot estére – derült ki a Ma este Színház! és a Simple közös felméréséből. A több mint 2500 fő bevonásával készített kutatás szerint minden második megkérdezett vásárolt már jegyet így. A számítógépen keresztüli internetes vásárlás mára elfogadottá vált, de a mobileszközükkel online vásárló okostelefon-tulajdonosok száma is folyamatosan nő. A kulturális programok esetében pedig sokan már nemcsak a mozi-, de a koncert- és a színházjegyet is így szerzik be, akár az előadás előtti utolsó pillanatban – derült ki a felmérésből. Mint az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben áll, minden második megkérdezett vásárolt már jegyet a mobileszközén, többségük rendszeresen választja ezt a megoldást, és igényli, hogy telefonon keresztül vehesse meg és használhassa fel a jegyeket, nyomtatás nélkül. Az online vásárlással szimpatizálók körében felülreprezentáltak a teljes munkaidőben dolgozók (30 százalék), a középkorúak (34 százalék), illetve a felsőfokú végzettségűek (32 százalék) és a budapestiek (30 százalék). A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka vásárolt már online, jellemzően számítógépen keresztül az elmúlt fél évben, a kitöltők 37 százaléka pedig mobilon is. A last minute színházjegyek különösen kedveltek az 50 év felettiek körében, többségük többször is élt már ezzel a lehetőséggel. Ők és a csoporton belül a nyugdíjasok azok, akik a legtöbbet járnak hasonló kulturális programokra. Cikk: Egyre több színházjegyet adnak el...

Tovább
Mobilbarát a weboldala?
ápr10

Mobilbarát a weboldala?

A magyar nagy márkaoldalak és állami portálok többsége elbukik a Google új tesztjén, amely azt vizsgálja, mennyire mobilbarát egy weboldal az ite.hu SEO magazin kutatása szerint. A magazin pénteki közleményében emlékeztet arra, hogy a Google idén év elején jelentette be, hogy április 21-től háttérbe szorítja a mobil keresések során azokat a weboldalakat, amelyek nem mennek át a Google hivatalos tesztjén, tehát nem mobilbarátok. A mostani felmérésben a magazin 200 weboldalt tesztelt, három kategóriában. A leglátogatottabb hazai portálok 27 százaléka nem volt mobilbarát. A vezető magyarországi vállalatoknál még rosszabb az arány, 54 százalékuk bukott el a vizsgán. A kutatás érintőlegesen, mindössze 10 állami portált vizsgált, amelyek közül csupán a parlament.hu mobilbarát a Google szemében. A Google korábban azt nyilatkozta, hogy a márkakeresés esetén a mobil algoritmus vélhetően nem sorolja hátra az adott márka weboldalát, ám az egyéb kereséseknél már igen. Mégis ezeknél a cégeknél a mobil algoritmus nemcsak a látogatószám csökkenését eredményezheti, hanem rontja márkájuk minőségét is – írja az ite.hu. Mobilbarát a...

Tovább
Eltörli a Vodafone a roaming díjakat
ápr01

Eltörli a Vodafone a roaming díjakat

Eltörli az európai roaming díjakat április 1-től a Vodafone Magyarország, a cég átalakítja lakossági és üzleti Red csomagjait – jelentette be Diego Massidda, a cég vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón. Hozzátette: a roaming eltörlése egyedülálló lépés nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi viszonylatban is. Elmondta, hogy szerdától az előfizetők ugyanúgy tudják használni az új lakossági és üzleti Red EU csomagjaikat hívások kezdeményezéséhez és adatkeretük felhasználásához Európában, mintha otthon lennének, minden plusz költség nélkül. Ezen túlmenően, az új Világjegy szolgáltatás segítségével Európán kívül a legnépszerűbb amerikai, afrikai és ázsiai országokban, is élvezni tudják a korlátlan hazai hívás- és üzenetküldés lehetőségét, valamint adatkeretük felhasználását, fix napidíj ellenében – közölte. Cikk: Vodafone...

Tovább